close
تبلیغات در اینترنت
درایر(خشک کن)گاز CNG

درایر(خشک کن)گاز CNG

فروشگاه قطعات

شرکت پارس انرژی گاز قائم با بیش از 10 سال سابقه کاری در زمینه  تعمیرات و نگهداشت جایگاه CNG، هم اینک جهت رفع نياز اساسی جایگاه های CNG در تهیه قطعات با کیفیت و  دارای گارانتی اقدام به تاسیس فروشگاه قطعات CNG نموده است


فروشگاه قطعات

فروشگاه سایت

لینک کانال تلگرامی فروشگاه

t.me/TOPTUL_cng

گاز طبيعي داراي رطوبت مي‌باشد در سيستم‌هاي CNG وجود رطوبت باعث زنگ زدگي، خوردگي قطعات كمپرسور ، تابلو الویت بندی(Priority Panel  ) ، مخازن ذخيره (Storage) و ديسپنسرها (Dispenser) مي‌شود و همچنين رطوبت موجود در گاز طبيعي باعث يخ‌زدگي و مسدود شدن مسير مي‌شود همچنین این رطوبت در در صورت انتقال به خودرو منجر به سوخت ناقص وآسیب دیدن موتور می شود.  براي جلوگيري از خرابي تجهيزات و كاهش هزينه تعمير و نگهداري ، استفاده از دراير در سيستم‌هاي CNG از اهميت خاصي برخوردار است.

در تصویر زیر نمونه ای از درایر را مشاهده می کنید


دراير بکار رفته در سیستم، يك دراير گاز طبيعي دو برجه (Chamber) مي‌باشد كه رطوبت موجود در گاز توسط مواد جاذب رطوبت ( دسیکانت ) داخل چمبرها جذب مي‌شود وقتي كه دسیكانت‌ها از رطوبت اشباع شدند بايستي به وسيله حرارت احيا شوند،در حالی كه گاز در يكي از برج‌ها خشك مي‌گردد، برج ديگر در حالت احيا مي‌باشد. مقداری ازگاز خشک شده (توسط بلوئر) از مسیر خروجی درایر جدا شده و بعد از عبور از گرمکن های برقی ( هیترها ) وارد برج احیا شونده شده و با عبور از میان دسیکانتها و گرم کردن آنها رطوبت را از آنها جدا می کند ، سپس گاز گرم و مرطوب وارد یک مبدل حرارتی ( رادیاتور ) شده وبا از دست دادن حرارت رطوبت اضافه خود را از دست داده و مجدداً وارد چمبر خشک کننده شده و درنهایت از درایر خارج می شود . آب جدا شده از این گاز وارد یک مخزن جمع کننده به نام اکومولاتور (Accumulator) می شود که این مخزن باید هر 48 ساعت یک بار بوسیله باز کردن شیر تخلیه زیر آن از آب تخلیه شود .

در تصویر زیر نمونه ای از درایر را مشاهده می کنید

 

بخش نظرات این مطلب
نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی
آرشیو